آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

غذاهای معروف شهرهای ایران

تبریز و کوفته‌هاش!

تست کردن غذاها را از معروف‌ترین، پرطرفدارترین و هچنین پر فوت و فن‌ترین غذای ایرانی آغاز می‌کنیم. این شما و این هم کوفته تبریزی!
شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند. به صورت کلی بگویم، برای آماده کردن کوفته، گوشت را در یک هاون سنگی می‌کوبند و بعد سبزیجات و لپه را به آن اضافه می‌کنند. در انتها گردو و آلوخشک را داخل کوفته قرار می‌دهند و پس از تزئین با پیاز داغ و زرشک آماده سرو می‌شود. فوت کوزه‌گری این غذا در همان سبزیجات مخصوص و تعداد تخم‌مرغ استفاده شده برای جلوگیری از وا رفتن کوفته است. که طعم آن را فوق‌العاده می‌کند.

 

کوفته تبریزی

 

  ادامه مطلب ...

طرز تهیه شیرینی لندو

نتیجه تصویری برای شیرینی لندو

لندو یکی از خوراک یا شیرینی‌های سنتی استان سیستان و بلوچستان است.[۱] لندو در سیستان به عنوان میان‌وعده استفاده می‌شود به این دلیل نیز آن را نوعی خوراک به حساب می‌آورند. لندو همچنین بعنوان نوعی شیرینی هم برای میهمانان سیستانی به حساب آمده و تنقل آن مناسبت‌های مختلف می‌باشد.
 
ادامه مطلب ...

طرز تهیه آبگوشت دیزی سنگی تبریزی

طرز تهیه آبگوشت دیزی سنگی تبریزی

گوشت و دنبه را پس از شستن 10 قسمت کرده و آن را سرخ کنید تا طلایی شود. پیاز را در روغن سرخ نمایید و لپه خیس داده شده را به پیاز اضافه کرده و لپه را هم کمی تفت دهید. گوشت سرخ شده را با 4 لیوان آب، زردچوبه، لپه و

پیاز داغ با شعله ملایم بپزید. سپس مغز لیمو عمانی را به آبگوشت اضافه کنید. در اواخر طبخ 5 تا 6 عدد سیب زمینی را پوست گرفته و با کمی نمک، فلفل و زردچوبه به غذا اضافه می کنیم. بعد هم آب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را

به آن اضافه کنید. نان سنگک، پیاز، دوغ، سبزی خوردن در کنارش فراموش نشود.

آبگوشت

 

ادامه مطلب ...

طرز تهیه آب دوغ خیار

آب دوغ خیار یک غذای ایرانی است. از آنجایی که هر فصلی غذای مخصوص خودش را دارد، آب دوغ خیار نیز مخصوص فصل تابستان است. دلیل اینکه این غذا در تابستان دوچندان خوش‌مزه می‌شود این است که گرما و خستگی ناشی از تابستان را از بین می‌برد و حس تازگی و شادابی را بوجود می‌آورد. طرز تهیه‌ آب دوغ خیار بسیار ساده است و این غذا به دلیل طبع خنکی که دارد، عطش را رفع می‌کند.

آب دوغ خیار در گذشته غذایی ساده تلقی می‌شد که در ۱۵ دقیقه آماده می‌شد اما امروزه با اضافه کردن موادی مانند خامه، کشمش، گل محمدی و … به عنوان غذایی مجلسی نیز سرو می‌شود. برای آشنا شدن با طرز تهیه‌ آب دوغ خیار و نکات آن به ادامه‌ی این مطلب توجه کنید.

طرز تهیه آب دوغ خیار

 

ادامه مطلب ...

نکات مهم برای دم کردن صحیح چای

چای نوعی نوشیدنی است که بسیاری از افراد هر روز آن را می‌نوشند، اما در بسیاری از فرهنگ‌ها دم کردن چای نوعی هنر محسوب می‌شود. در این متن نه تنها انواع مختلف چای، بلکه روشهای صحیح دم کردن و سرو آن را نیز به شما خواهیم آموخت. دم کردن چای یک کار نسبتاً آسان است و نیازی به دانش قبلی ندارد. تمام جوانب دم کردن صحیح چای را در این دستورالعمل‌ها ذکر خواهیم کرد. بسته به تعداد نفرات و نوع چای انتخابی، دم‌کردن چای‌های مختلف چیزی بین ده تا بیست دقیقه طول می‌کشد.

نکات مهم برای دم کردن صحیح چای


  ادامه مطلب ...