آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

معرفی بهترین خوراکی‌های مفید برای زنگ تفریح دانش آموزان!


اگر شما هم در جمع خانواده تان دانش آموزی دارید که این روزها بخشی از ساعات روز را در مدرسه می گذراند و بیشتر وقتش را به درس خواندن اختصاص می دهد این مطلب را از دست ندهید.با شروع فصل درس و مدرسه باید توجه بیشتری به تغذیه دانش آموزان داشته باشند و چه بهتر که انتخاب خوراکی ها و موادغذایی را باتوجه به مزاج و عادت های غذایی آنها در خانواده درنظر بگیرند و علاوه بر 3 وعده غذایی برای آنها 2 میان وعده از خوراکی ها و مواد طبیعی مغذی درنظر بگیرند تا بتوانند مواد لازم و مفید برای تمرکز و درس خواندن دانش آموزان را فراهم کنند.

خوراکی های مفید در زنگ تفریح

مصرف میوه و سبزی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و فشار خون بالا را کاهش می دهد. این مواد غذایی منابع بسیار خوبی از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های A و C و همچنین فیبر هستند. 

سیب، زردآلو، موز، گیلاس، آلبالو، گریب فورت، انگور ، طالبی، کیوی ، نارنگی ، پرتقال ، هلو، آلو، توت فرنگی ، هندوانه مثال های خوبی از میوه ها هستند. میوه های خشک و برگه ها مثل کشمش ، برگه هلو و زردآلو و سایر میوه های خشک شده به خصوص اگر بدون شکر باشند، جایگزین های مناسبی برای میوه هستند که دانش آموزان می توانند به راحتی آنها را در زمان های تفریح در مدارس میل کنند. 

مخلوط آب میوه ها یا آب میوه به همراه خود میوه یا مخلوط میوه و شیر انتخاب های متنوع دیگری هستند. مصرف آب میوه های موجود در بازار به علت شکر زیاد و افزودنی های دیگر توصیه نمی شود. 

  ادامه مطلب ...

کنافه شیرینی لبنانی

شیرینی کنافه یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و لذیذ لبنانی است که با رشته کادایف تهیه میشود. این شیرینی را می توانید به راحتی با رعایت برخی اصول در منزل تهیه کرده و به عنوان یک عصرانه خوشمزه سرو کنید.

مواد لازم برای کنافه شیرینی لبنانی :

  • شیر کامل: 2 پیمانه
  • نشاسته ذرت: 1/2 پیمانه
  • وانیل: 1/4 قاشق چایخوری
  • پسته خرد شده یا پودر پسته: 1/4 پیمانه
  • رشته کادایف: 3 پیمانه
  • آرد سوخاری: 1 پیمانه
  • کره: 200 گرم
  • شربت بهارنارنج: 1/2 پیمانه
  • پنیر موزورلا رنده شده : 2 پیمانه

ادامه مطلب ...

طرز تهیه سالاد ماکارونی ژله ای

سالاد ماکارونی یکی از پیش غذاهای حخوشمزه و معروفی است که به روش های مختلفی تهیه و سرو میشود. امروز در این مطلب قصد داریم یک نمونه سالاد ماکارونی متفاوت را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سالاد ماکارونی ژله ای آشنا شوید.

 مواد لازم برای سالاد ماکارونی ژله ای:

  سینه مرغ پخته شده: یک عدد
هویج پخته: دو عدد
 سیب زمینی پخته شده: یک عدد
ماکارونی فرم‌دار به دلخواه: ۲۰۰ گرم
 کنسرو نخودفرنگی: یک عدد
جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای قرمز نگینی شده: یک عدد
ماست سه قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۵ قاشق غذاخوری
ورقه های ژلاتینی: به مقدار لازم

آبلیمویک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم

  ادامه مطلب ...

طرز تهیه مربای سیب خانگی

مربای سیب یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و پر طرفداری است که به راحتی و در زمان کوتاه میتوانید آن را تهیه کرده و برای صبحانه میل کنید. 

مواد لازم مربای سیب خوشمزه:

  • شکر: یک کیلوسیب خرد کرده: یک کیلو
  • آب لیمو: یک چهارم فنجان
  • زعفران: یک چهارم قاشق چای خوری
  • گلاب: یک چهارم لیوان

 

ادامه مطلب ...

چطور در خانه سالاد گاردن و سس آن را درست کنیم؟

سالاد یکی از اجزای اصلی سفره های ایرانی می باشد که اغلب به عنوان پیش غذا سرو می شود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سالاد گاردن یکی از انواع سالاد ایتالیایی را در اختیار شما عزیزان علاقمند به آشپزی قرار دهیم، برای یادگیری روش تهیه این نوع سالاد در ادامه می توانید همراه ما شوید.


طرز تهیه سالاد گاردن

 

ادامه مطلب ...