آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

طرز تهیه اشترودل گوشت

اشترودل یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد، این غذا به روش های مختلفی مثل اشترودل ماهی، اشترودل گوشت، اشترودل مرغ تهیه میشود که هر کدام طعم منحصر به فرد خود را دارد اما اشترودل گوشت از همه آن ها خوشمزه تر است. در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه اشترودل گوشت را به شما عزیزان آموزش دهیم ، پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای اشترودل:

قارچ: نیم کیلو

 پنیر موزارلا: ۲۵۰ گرم

 گوشت چرخ کرده: نیم کیلو

 آرد گندم:۴۵۰ گرم

کره یا مارگارین: ۶۰ گرم 

گوجه فرنگی:۱/۴ ق سوپ خوری

 شکر: ۲ قاشق سوپ خوری

 مایه خمیر: 1 قاشق غذاخوری

شیر:  ۱/۲ لیوان 

 نمک : ۱ قاشق چایخوری برای خمیر

 پیاز متوسط: ۲ عدد

 تخم مرغ: ۲ عدد (به اضافه یک زرده واسه اخرش)

فلفل و ادویه :  به مقدار لازم

  طرز تهیه اشترودل:

ابتدا خمیر را به این شکل آماده کنید که شیر را کمی حرارت دهید در حدی که ولرم شود سپس خمیر مایه و یک قاشق سوپخوری شکر را داخل شیر بریزید و برای ده دقیقه کنار بگذارید تا عمل کند.

در این فاصله دو عدد تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و با چنگال کمی بزنید تا باز شود ، سپس کره نرم شده را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود.

در ادامه بعد نمک و یه قاشق چایخوری شکر را افزوده  و خوب هم بزنید، حالا خمیر مایه را به مواد افزوده و آرد را هم بعد از الک کردن کم کم اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا خمیر درست شود.

خمیر را با دست ورز دهید و تا جایی که به دست نچسبد به آن آرد اضافه کنید همه آرد را یکبار نریزید و تا جایی که لازم باشد و خمیر درست شود و به دست نچسبد اضافه کنید و باقی آن را کنار بگذارید.

حالا خمیر آماده شده را بپوشانید و برای یک ساعت در محیط گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود، در این فاصله مواد میانی را به روش زیر آماده کنید.

 پیاز ها را پوست گرفته وخرد کنید، تابه ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن بریزید، پیاز ها را افزود و خوب تفت دهید، بعد از اون گوشت رو بهش اضافه کنید یکم زردچوبه بزنید بهش، کامل که سرخ شد قارچ رو که ریز کردید اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه و یکم ادویه و رب گوجه فرنگی بهش اضافه کنید و کامل تفت بدید.

بعد خمیر رو بردارید رو تخته مورد نظرتون یکم آرد بپاشید و خمیر رو با وردنه صاف کنید، طبق مدلایی که تو عکس بالا مشخصه (مرحله به مرحله گذاشتم) اون مدلی خمیر رو با چاقو برش بزنید.

 بعد از این که داخل خمیر مواد ریختید پنیر بریزید و مدل دلخواهتون بدید و بذارید توی سینی فر. روی اونا رو یکم روغن مایع بزنید بعد زرده تخم مرغ بزنید و یکم کنجد بپاشید، بذارید تو فر به مدت ۲۰ دقیقه یا کمتر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه، بعد فر بالا رو روشن کنید به اندازه ۵ ،۶ دقیقه طلایی رنگ بشه و بعد نوش جان کنید.


نکته:

  • شما به جای استفاده از گوشت چرخ کرده در این ساندویچ میتوانید از موادی مانند ماهی ، مرغ و میگو استفاده نمایید .
  • تخم مرغ ها و کره را از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.