آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

آشپزی 20

آموزش تهیه ی انواع غذا و دسر در آشپزی 20

طرز تهیه حلوای آرد گندم

امروز سایت ژولی پولی قصد دارد دسری را به شما معرفی کند که جایگاه ویژه ای درسفره های ایرانی دارد، با ما همراه شوید و طرز تهیه حلوای آرد گندم را از تیم ژولی پولی بیاموزید.

مواد لازم:

۱.آرد گندم یک کیلو(سعی کنید تا جایی که امکان دارد از آرد نان سنگک استفاده کنید.)

۲.شکر۷۵۰گرم

۳.روغن ۵۰۰گرم

۴.زعفران سائیده یک قاشق چایخوری

۵.آب ۴ لیوان

۶.گلاب یک استکان

طرز تهیه حلوای آرد گندم

  

طرز تهیه حلوا:

آرد را الک می کنیم و در یک ظرف گود ( تابه ای که دیواره های بلند داشته باشد یا قابلمه) می ریزیم تا داغ شود بعد آرد را می ریزیم و با حرارت ملایم مرتب بهم می زنیم تا آرد سرخ شود و رنگ آن قهوه ای و بوی آرد بلند شود شکر را در آب ریخته روی حرارت می گذاریم تا چند جوش بزند و شکر آب شود، سپس گلاب و زعفران را داخل شربت می ریزیم تا یک جوش بزند، آرد سرخ شده را از روی حرارت برمی داریم و شربت را به تدریج روی آن می ریزیم و بهم می زنیم تا شربت جذب حلوا شود و حلوا روغن بیاندازد اگر شل بود یکی دو دقیقه حلوا روی حرارت می گذاریم سپس حلوا را در دیس می کشیم ویا در بشقابهای کوچک می ریزیم و با خلال پسته،بادام یا پودر نارگیل روی آنها را تزئین می کنیم.

  • برای تزیین روی حلوا می توانید از قالب های کوچک شیرینی پذیری استفاده نمایید.
  • افرادی که تمایل دارند حلوا را به عنوان یک عصرانه ی مقوی نوش جان کنند می توانند مقداری حلوا را در بین دو نان بستنی قرار دهند و صرف نمایید.
  • حلوا یکی از دسر های ایرانی است که بیشتر در مراسم سوگواری و عزاداری تهیه و برای خواندن فاتحه و شادی روح گذشتگان استفاده می شود.


منبع : ژولی پولی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.